Lakování historických vozidel

O lakování, víme vše.

Úvodem

Tvořivost, vášeň, tvrdá práce a kvalitní materiály. To vše je potřeba pro dosažení nejlepšího výsledku. Naše společnost mimo jiné podporuje autolakovny zabývající se renovací karoserie a laku historických vozidel. Důležitou roli hraje výběr správných produktů té nejvyšší kvality a sestavení správného technologického postupu, díky kterým je vždy dosaženo výsledné prvotřídní kvality laku.

1

Dokonalá příprava 

povrchu

2

Použití správných materiálů

3

Správná volba barevného odstínu

Proces lakování

Materiály pro lakování historických vozidel se prakticky neliší od běžně používaných materiálů. Co se liší, je samotný technologický postup opravy, s důrazem na maximální antikorozní ochranu karoserie. Výchozí stav pro lakovaní je obvykle kompletně otryskaná karoserie vozidla, kterou je nutné v co nejkratší době antikorozně ošetřit. K tomuto účelu se perfektně hodí Spies Hecker 2K Priomat® reaktivní základ 4075 a Permasolid® HS Premium plnič 5310. Následuje doladění tvarů karoserie pomocí polyesterového tmelu Raderal® IR Premium 2035 a znovu ošetření probroušených míst pomocí 2K Priomat® reaktivního základu 4075 a Permasolid® HS Premium plniče 5310. Pokud to stav karoserie vyžaduje, aplikuje se ještě Raderal® stříkací polyesterový tmel 3508, po kterém se celý koloběh broušení a základování opakuje. Důležitý je i výběr samotného systému vrchního laku (barvy). K lakování historických vozidel se obvykle používá tzv. jednovrstvá technologie lakování, tzn. barva s přímým leskem (na rozdíl od lakování současných vozidel, kde naopak převládá technologie dvouvrstvá, tzn. podkladová barva a vrchní průhledný lak). Díky naší bohaté spolupráci s „renovátory“ historických vozidel, máme svou vlastní, poměrně obsáhlou databázi odstínu na historické vozidla, kterou můžeme našim zákazníkům poskytnout.

 

Lakovnám, které se zabývají renovacemi historických vozidel, dodáváme špičkové materiály a poskytujeme odborné poradenství a konzultace. A to nejen před zahájením samotné renovace ale také v rámci celého jejího průběhu. Každé historické vozidlo je svým způsobem originál. Pokaždé je potřeba předem správně promyslet celý postup a následně ho 100% dodržovat během celého procesu renovace. Pro tento účel máme ve svých řadách mnoho vyškolených odborníků, kteří jsou našim zákazníkům vždy k dispozici.

Interaction

Projekt Porsche 911

Špičkou ve svém oboru je dílna Trachta – Schneider, se sídlem na Praze západ, která se v pustila do kompletní renovace vozu Porsche 911 Targa z roku 1976, které bylo v roce 1987 upraveno v Německu a prošlo několika opravami po havárii. Renovaci v tomto rozsahu jen tak někde neuvidíte a to byla i výzva pro Interaction pro prezentaci produktů Spies Hecker na tomto jedinečném projektu. Proto se společnost Interaction rozhodla spolupracovat s dílnou Trachta – Schneider.

 

Celé auto bylo nutné rozebrat, karoserii otryskat a opravit místa, která byla v minulosti neodborně opravena, nebo byla napadena korozí. Majitel si nechal zpracovat designový návrh na nové tvary karoserie a tak bylo nutné vyrobit ze sklolaminátu většinu dílů a vše na vůz dopasovat. Po kompletní klempířské opravě a základování bylo auto převezeno do školicího centra firmy Interaction, výhradního zastoupení Spies Hecker, kde bylo auto kompletně lakováno.

Nejvhodnější produkt pro základování holého plechu je  Spies Hecker 2K Priomat® Wash Primer 4075 (bez obsahu chromanů zinku, fenolů a kyselin), který zajistí dlouholetou antikorozní ochranu, která je v případě renovace laku historických vozidel očekávána.